Hybride events: offline meets online
Online hybride events zijn een blijvertje. Ook na de 1,5-meter-wereld. Een combinatie tussen online en offline is efficiënt en biedt volop marketingkansen. Wij zorgen ervoor dat het online gedeelte smooth verloopt.
Met ruim 12 jaar ervaring in het vak maken wij van jouw online event een succes. Webinar, hybride event of productlancering. Met sterk beeld en goede marketing kun jij je focussen op de inhoud.
May I have your attention, please?
Step up the event game
Met een hybride event smeer jij je evenement uit over een offline én online omgeving. Een deel van je publiek kijkt mee op locatie, terwijl nog veel meer kijkers online intunen.
Een platform in jouw huisstijl met interactieve mogelijkheden zorgt voor connectie. Chatten, stemmen op polls of inbellen… hoe ga jij je audience betrekken?
De kansen van een online hybride event
Nieuwe marketingkansen
Opgenomen content kun je nog lang hergebruiken, ook voor het promoten van je volgende event.
Veel interactie
Focus je met een online hybride event op betrokkenheid met je publiek. Tools daarvoor zijn o.a. een chat, polls en Q&A.
Duurzaamheid
Hoe minder mensen op locatie, hoe minder transport er nodig is. Daar wordt je event een stuk duurzamer van.
Een groter (Internationaal) bereik
Je zit niet langer vast aan een locatie, maar kunt ook mensen op afstand bereiken. Een grenzeloos groot publiek.
Efficiënt event
Jouw kosten liggen veel lager dankzij een event op kleinere schaal. Tegelijkertijd kan je publiek makkelijker joinen op afstand.
Leon Toeset
Livestream techniek
Waarom is een online hybride event interessant
Kies een geschikte locatie
Kies een locatie die geschikt is voor zowel fysieke als online deelnemers. Zorg ervoor dat de locatie goede internetverbindingen heeft en dat er voldoende ruimte is voor deelnemers om zowel persoonlijk als online deel te nemen.
Kies voor een ervaren livestream bureau
Om ervoor te zorgen dat de online deelnemers dezelfde kwaliteit van het evenement ervaren als de fysieke deelnemers, is het belangrijk om gebruik te maken van professionele audio- en videoapparatuur.
Zorg voor interactie tussen fysieke en online deelnemers
Zorg ervoor dat er interactie mogelijk is tussen fysieke en online deelnemers, bijvoorbeeld via live Q&A’s, polls of chat functies.
Bereid de sprekers goed voor
Zorg ervoor dat de sprekers goed voorbereid zijn en weten hoe ze moeten spreken voor een gemengd publiek. Ze moeten rekening houden met zowel de fysieke als de online deelnemers.
Doe een technische doorloop
Test de technologie van tevoren om er zeker van te zijn dat alles goed werkt en er geen technische problemen ontstaan tijdens het evenement.
Maak gebruik van een moderator
Een moderator kan helpen om de interactie tussen fysieke en online deelnemers te beheren en ervoor zorgen dat iedereen zich betrokken voelt bij het evenement.
Zorg voor voldoende pauzes
Zorg ervoor dat er voldoende pauzes zijn voor zowel fysieke als online deelnemers om even op adem te komen en de batterijen op te laden. Maak gebruik van video’s voor de online deelnemers.
Bied extra’s aan voor online deelnemers
Bied online deelnemers extra’s aan, zoals toegang tot opgenomen sessies na het evenement of exclusieve content.
Maak gebruik van sociale media
Gebruik sociale media om het evenement te promoten en te communiceren met deelnemers. Maak gebruik van hashtags en vraag deelnemers om online deel te nemen aan discussies.
Deel de opnames achteraf
Deel de opnames van het evenement achteraf. Veel deelnemers vinden het fijn om keynote speakers nogmaals te bekijken en personen die het event gemist hebben kunnen ook terugkijken. Tevens kun je het materiaal gebruiken als promotie voor het volgende hybride event.
Conclusie
Een hybride event kan een uitdaging zijn, maar met deze 10 tips kun je ervoor zorgen dat jouw evenement een succes wordt. Wij van Livestream Solutions kunnen alles voor je uit handen nemen zodat jij je alleen maar hoeft te richten op de inhoud van het event. Met onze hulp en een goede voorbereiding kun je een geslaagd hybride event organiseren.
Maak je hybride event interactief met onze online tools
Live chat
Dit is een populaire vorm van interactie tijdens een livestream. Kijkers kunnen in real-time berichten typen en verzenden die zichtbaar zijn voor de presentator en andere kijkers. De presentator kan deze berichten beantwoorden en vragen beantwoorden, waardoor een directe communicatielijn wordt geopend tussen de presentator en het publiek.
Polls en enquêtes:
Tijdens een livestream kunnen polls en enquêtes worden gehouden om de mening van het publiek te peilen over bepaalde onderwerpen. Dit kan een manier zijn om het publiek betrokken te houden en hen te laten deelnemen aan het evenement.
Q&A-sessies
Q&A-sessies bieden de mogelijkheid voor kijkers om vragen te stellen aan de presentator of andere sprekers tijdens het evenement. Dit kan zorgen voor een meer persoonlijke interactie tussen de presentator en het publiek en kan helpen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten.
Social media integratie
Livestreams kunnen worden geïntegreerd met social media-platforms zoals Twitter, Facebook of Instagram. Dit kan zorgen voor een grotere betrokkenheid van het publiek en kan een manier zijn om de stream te delen op andere kanalen.
Live polls
Tijdens een livestream kunnen live polls worden gehouden om de mening van het publiek over bepaalde onderwerpen te peilen. Dit kan helpen om de betrokkenheid van het publiek te vergroten en om feedback te verzamelen over het evenement.
Door interactieve functies te gebruiken, kun je de betrokkenheid van het publiek bij de livestream vergroten en een meer dynamische en meeslepende ervaring bieden.
Wordclouds
Een wordcloud is een visuele weergave van de meest gebruikte woorden die het publiek gebruikt om te reageren op een vraag. Dit kan worden gebruikt om inzicht te krijgen in de belangrijkste thema’s en ideeën die leven bij het publiek.
Quizzen en games:
Mentimeter stelt presentatoren in staat om quizzen en games te maken en deze live te spelen tijdens de livestream. Dit kan helpen om het publiek betrokken te houden en om de betrokkenheid van het publiek te vergroten.
Dit is hoe wij werken:
Aanvraag
Wij ontvangen je aanvraag en reageren binnen enkele uren. Vaak nemen we even telefonisch contact op.
Voorstel
Op basis van jullie briefing en ons gesprek maken we een uitgebreid en helder voorstel. Bij ons geen kleine lettertjes.
Technische voorbereiding
De voorbereiding is erg belangrijk. Vaak doen wij een locatie bezoek om zeker te weten dat alles aanwezig is voor een geslaagd evenement.
Grafische voorbereiding
Afhankelijk van welk platform we gebruiken maken we een pagina op maat in eigen huisstijl, intro, outro, titelbalkjes.
Uitzending
3, 2, 1, en actie. We zijn live. Alle technische voorzieningen zijn door ons verzorgd en we hebben zelfs een hulplijn voor kijkers met problemen.
Evaluatie
Je ontvangt meteen van ons de complete opname van de livestream, de gestelde vragen uit de chat en een eventueel kijkers rapport met data.
Onze klanten beoordelen Livestream Solutions gemiddeld met een 4,8 / 5
Bestuurstafel Gezond Utrecht
„Ik heb een aantal leuke reacties gekregen, hoofdlijn was dat het er erg professioneel uitzag. Nou, die is voor jullie.“
Kennermerhart
„Het ging echt super goed afgelopen donderdag en heb veel positieve reacties gehoord . Dank ook voor de samenwerking. Jullie waren een fijn team om deze klus die voor ons behoorlijk spannend was, te klaren.“
Enexis
„Nogmaals bedankt voor jullie inzet gisteren. Het webinar is erg goed ontvangen en alles verliep op rolletjes..“
KVL
„Was zeker een geslaagde webinar. De samenwerking met jullie gaf ons rust en brengt alles naar de kwaliteit die we nastreven. Heel fijn. Op naar de volgende!.“
Provincie Flevoland
„Afgelopen dinsdag was weer een geslaagd college. Dank voor de professionele begeleiding.“
Handelsbanken
„Het was zeker een geslaagd webinar en we hebben leuke reacties ontvangen. We zullen in de toekomst vast vaker een webinar gaan organiseren en we weten jullie te vinden.“
Crow
„Ook bedankt voor de fijne samenwerking! Erg fijn hoe weinig wij hoefde te doen tijdens het event zelf. Ook zag de het event er echt professioneel uit!“
Gasunie
„Het was inderdaad leuk, we hebben mooie reacties ontvangen op het webinar.“
KWS
„We hebben zeker een geslaagde webinar gehad! We krijgen al heel veel enthousiaste reacties, de directie aan tafel was super tevreden en zelf waren we ook heel blij met hoe het gegaan is. Overall nu al heel blij met jullie bijdrage. Het was supergoed geregeld.“
Troostwijk
„Wat ons betreft wel een groot succes. Beeld en geluid kwaliteit e.d. was erg goed.“
Visualfabriq
„Is een mooi event geworden! Dank door de organisatie! .“
Bestuurstafel Gezond Utrecht
„Ik heb een aantal leuke reacties gekregen, hoofdlijn was dat het er erg professioneel uitzag. Nou, die is voor jullie.“
Kennermerhart
„Het ging echt super goed afgelopen donderdag en heb veel positieve reacties gehoord . Dank ook voor de samenwerking. Jullie waren een fijn team om deze klus die voor ons behoorlijk spannend was, te klaren.“
Enexis
„Nogmaals bedankt voor jullie inzet gisteren. Het webinar is erg goed ontvangen en alles verliep op rolletjes..“
KVL
„Was zeker een geslaagde webinar. De samenwerking met jullie gaf ons rust en brengt alles naar de kwaliteit die we nastreven. Heel fijn. Op naar de volgende!.“
Provincie Flevoland
„Afgelopen dinsdag was weer een geslaagd college. Dank voor de professionele begeleiding.“
Handelsbanken
„Het was zeker een geslaagd webinar en we hebben leuke reacties ontvangen. We zullen in de toekomst vast vaker een webinar gaan organiseren en we weten jullie te vinden.“
Crow
„Ook bedankt voor de fijne samenwerking! Erg fijn hoe weinig wij hoefde te doen tijdens het event zelf. Ook zag de het event er echt professioneel uit!“
Gasunie
„Het was inderdaad leuk, we hebben mooie reacties ontvangen op het webinar.“
KWS
„We hebben zeker een geslaagde webinar gehad! We krijgen al heel veel enthousiaste reacties, de directie aan tafel was super tevreden en zelf waren we ook heel blij met hoe het gegaan is. Overall nu al heel blij met jullie bijdrage. Het was supergoed geregeld.“
Troostwijk
„Wat ons betreft wel een groot succes. Beeld en geluid kwaliteit e.d. was erg goed.“
Visualfabriq
„Is een mooi event geworden! Dank door de organisatie! .“
Our partners and friends
Van zorg tot IT of marketing bureau: ieder bedrijf kan scoren met een online event. Dit zijn een paar van onze klanten waar we vaak voor werken.
Shanou Elenbaas
projectmanager
Meer weten?
Neem contact op met onze projectmanager Shanou.
Ze denkt graag met je mee.